Skip navigation

Siden juni har jeg mistet 30kg. Det startet med 6 uker sammenhengende svart diaré, og sterke smerter i magen, som forsterka seg når jeg spiste. I begynnelsen mista jeg ca 4-5kg i uka de første to ukene, det hadde jeg ingen skade av 🙂 … Men det ga seg ikke… Det er slik at jeg uansett hva jeg spiser, er det smertefullt etterpå.

Da satt jeg her da, drikker kontrastvæske og lurer på hva de kommer til å finne i magen min. Undersøkelsen var veldig grei den altså, veneflon i armen til den andre kontrastvæska, og to turer gjennom maskina, så var det over. Resultatet kommer på onsdagen, hvis ikke før… Jeg håper de finner noe, noe som tydelig forårsaker magesmertene, men som ikke er dødelig…
Kanskje jeg er kravstor? Har mista 30kg til nå, og legen vurderte det som en prioritert undersøkelse. Er faktisk litt bekymra for dette, tar ikke opp næring og får sterke smerter i magen uansett hva jeg spiser.
Jeg vil ha det vekk, jeg er fryktelig, fryktelig sliten nå. Usannsynlig lei av smerter og lei av å være en belastning for folk hele tiden, det er man jo når man er syk. I gode perioder kan jeg i alle fall være produktiv på PC, og hjelpe folk med deres pc-problemer. Noen dager får jeg ikke til det, engang… Jeg kan ikke stikke under en stol at jeg er redd for at det kan være noe alvorlig, kreft eller noe slikt, men håper det er noe som bare kan fjernes med en enkel og grei operasjon. Skal ha Coloskopi om en måneds tid, så får vi se om den gir noen flere svar… Jeg skulle ønske jeg kunne få en uke, eller bare en dag, uten smerter. Det hadde vært alldeles fantastisk, tror jeg hadde vært utslitt på slutten av dagen, da. Fysisk… Det hadde vært nydelig!
Men nå er det bare å vente en uke, på resultatet av undersøkelsen.
——————

Resultatet var bra! Ingen kreft! Men heller ingen forklaring på smertene. Frustrerende, men fint at det ikke er dødelig. Det er hyggelig å se barna sine vokse opp, vet jeg. Ny runde med nye undersøkelser. Oppdatering følger for de som vil følge med🙂

Legg igjen en kommentar

