Skip navigation

Da satt jeg her igjen, midt på natta. Klokka er over 04:00 og jeg får ikke sove. Bikkja begynner å lure… Det er ikke det at jeg er så veldig våken her jeg sitter, med kakaoen min. For jeg er trøtt som et middels utslitt avisbud. Kroppen gjør bare så jævlig vondt. Litt smertestillende, gjør nok susen, igjen… Så da skriver jeg litt, mens jeg venter.
Det må da være mulig å finne ut hvorfor det er sånn? Hvorfor noen av oss har vondt hele tida. Tenk om vi kunne ha jobba! Det hadde samfunnet tjent mye på.
I morgen,  eller seinere i dag, skal jeg spille med bandet igjen. Gleder meg veldig. Akkurat som når folk kommer med dataproblemer, pc eller nettverk. Da koser jeg meg. Ikke fordi de har problemer, altså! Jeg koser meg fordi jeg kan være til nytte, mine kunnskaper hjelper andre, og jeg kan hjelpe folk som trenger det med ting de ikke klarer på egenhånd. Da får jeg følelsen av å bidra med noe, glede noen. Det er en god følelse. Det er den samme følelsen jeg har når jeg pakker ned trommene etter en spillejobb, jeg har gledet noen. Kunne jeg bare fått mulighet til å glede noen, vært til nytte på daglig basis hadde jeg vært fornøyd. Men da må jeg bli frisk, eller få symptomene under kontroll. Foreløpig får jeg ta det som det kommer, med folks dataproblemer. Jeg har i allefall noe å gjøre, som jeg liker å holde på med.
Nå har medisinen begynt å virke, så nå byr jeg deg god natt.

Posted from WordPress for Android

Legg igjen en kommentar

