Skip navigation

Philips Respironics

Vidundermasken

Hurra! Jeg har fått pakkesang fra Sykehuset Innlandet! Stoooor pakke, og jeg gleder meg vilt.

Det betyr at jeg skal endelig få sove! Det blir helt fantastisk. Jeg hadde en på hjemlån i en uke, og det var alldeles nydelig. Nå har jeg vært uten i litt over en uke, og det var ikke spesielt kult, synes jeg. Jeg vente meg fort til bruken av maska, og sov som en unge etter dag 2! Nå har jeg endelig fått min egen, og skal ha den over lengre tid, med hyppige kontroller, og vurdering av BiPAP etterhvert. Men jeg husker den første natta hvor maska virka optimalt, og det var helt nydelig! Jeg gleder meg til å sove. Det blir nok litt mer energi på dagtid også, når jeg får hvile på natta. Sånn som andre gjør, liksom.

Det er mulig jeg har litt høye forventninger, men har man ikke sovet ordentlig på 10 år eller lengre, så skal det ikke mye forbedring til, for å innfri disse. Jeg hadde i allefall «Juleaften-følelse» når jeg åpna pakken. Jeg må innrømme at jeg er sliten, etter 10 år med dårlig søvn. Jeg trodde det var andre ting, legen lurte på ME. Men etter å ha fått en uke med god søvn, er det klart at dette vil hjelpe på energinivå, og humør. Mer stå-på-vilje i forhold til Hortons, samt at bruken av masken KAN forebygge mot Hortons-anfall, teoretisk sett i alle fall. Jevnt høyere O2-nivå i gjennom natta vil kanskje forhindre noen av anfallene. Jeg håper på det, i allefall.

Kan jeg våkne med ett anfall i stedet for to-tre, er mye gjort.

I kveld gleder jeg meg til å legge meg, og jeg gleder meg til å kjenne virkningen på resten av kroppen fram mot helga!

Oppdateringer følger, stay tuned!

😀

One Comment


Legg igjen en kommentar

