Skip navigation

Christiania på Din Sko i Gågata i Kongsvinger

Skobutikken med band....

I dag fikk jeg en fantastisk idé! Jeg var en tur ut i gågata her jeg bor, for å høre på en spellemann jeg har blitt kjent med. Han skulle spille i en skobutikk! Ikke helt vanlig med band i skobutikker, men jeg tenkte hvorfor ikke? Det låter jo veldig bra av det han gjør uansett, så vi tok en tur.

Bra stemning, lite øl og vin, men hyggelig og ingen slossing.
Bandet spilte en samling nye og gamle låter, fra de tre siste albumene. Jeg liker spesielt «Ikke noe sted å henge jakka», og «Evig vandring».
Det jeg la spesielt merke til var at at det var stort sett mannfolka som ble stående å se på bandet, mens damene flaksa mellom skohyller og klesstativ. Jeg ble stående og observere dette litt, og kom fram til at de fikk nesten full handlefrihet(!!) bare gubben fikk stå i fred å høre på musikken. Det må da være genialt å legge opp butikken slik at mannfolkene blir grundig opptatt med sport eller et band. Kanskje en trubadur?? Jeg har observert «Men’s lounge» i mange butikker i USA. Der kan vi mannfolka se sport på TV, sittende i gode lenestoler og drikke kaffe brus eller øl, mens damene handler. Perfekt!
Der har skobutikken i Gågata her virkelig et potensiale de kan realisere.

Vi menn burde kreve et slikt tiltak i alle store butikker!
Jeg synes dette var alldeles fantastisk, og ville satt pris på at dette ble en ukentlig foreteelse.

Legg igjen en kommentar

